Dienoraštis

„Tele2“ tęsia kovą su vaikų išnaudojimu – prisidės prie Carito prekybos žmonėmis prevencinės programos

„Tele2“ pradeda partnerystę su labdaros ir paramos organizacija Vilniaus arkivyskupijos Caritas. Operatorius rems ne pelno siekiančios organizacijos prevencinę programą, nukreiptą į kovą su prekyba žmonėmis, o ypač – nepilnamečiais. Ši partnerystė prisidės prie ilgamečių „Tele2“ veiksmų užkirsti kelią vaikų išnaudojimui.

Surėmė pečius kovai su išnaudojimu
„Turime daugiausiai klientų Lietuvoje, todėl itin atsakingai vertiname savo klientų, ypač vaikų, saugumą. Jau ne vienerius metus blokuojame bandymus pasiekti svetaines, kuriose gali būti žalingos ir prieš vaikus nukreiptos medžiagos, siūlome kitus įrankius saugiam naršymui. Ši partnerystė mums leis prisidėti prie didesnio ir vaikų, ir suaugusiųjų saugumo už virtualios erdvės ribų“, – sako Petras Masiulis, „Tele2“ generalinis direktorius Lietuvai ir Baltijos šalims.

„Tele2“ rems Carito prevencinę programą, nukreiptą prieš prekybą žmonėmis. Anot Vilniaus arkivyskupijos Carito direktorės Audronės Kairienės, organizacija jau dešimt metų teikia pagalbą prekybos žmonėmis aukoms, o su nepilnamečiais dirba prevenciniais tikslais.
„Daug dėmesio skiriame tiek pačių nepilnamečių, tiek suaugusių asmenų informavimui ir ugdymui, kad jie galėtų pamatyti, išgirsti ir nukreipti jaunuolius tinkamos pagalbos link. Šiais metais susidūrėme su kritiniu finansavimo trūkumu tolimesnėms veikloms, tad „Tele2“ prisijungia mums tikrai svarbiu momentu. Kasdien jaučiame socialinį pulsą, turime platų bendruomenių ir ekspertų pagalbos veikimo tinklą, todėl kartu su verslo įsitraukimu galime reaguoti greitai ir tikslingai“, – sako A. Kairienė.

Anot jos, dabar iššūkiu tampa nepilnamečiai, atsirandantys nesaugioje aplinkoje – dėl skirtingų priežasčių bėgantys iš gyvenamosios vietos. Tokie vaikai dažniau susiduria su prekybos žmonėmis grėsmėmis ar išnaudojimu. Dažnai vaikams trūksta žinių ir įgūdžių atpažinti pavojus, identifikuoti prieš juos įvykdytus nusikaltimus, o patyrę traumuojančius įvykius juos neigia, slepia dėl kaltės jausmo. Dėl šios priežasties išauga prevencijos svarba.
Ši partnerystė tapo dar vienu „Tele2“ žingsniu siekiant mažinti vaikų išnaudojimą. Per metus „Tele2“ visos grupės mastu užblokavo daugiau kaip 5 milijonus bandymų pasiekti puslapius, kuriuose talpinamas nepilnamečių seksualinį išnaudojimą vaizduojantis turinys.
Operatorius automatiškai blokuoja prieigą prie kenkėjiškų, žalingą turinį talpinančių ar vaikų išnaudojimą platinančių svetainių. 2021 m. „Tele2“ šį procesą automatizavo ir įgyvendino projektą „Project Arachnid“, kuris klasifikuoja ir blokuoja seksualinio pobūdžio svetaines. Bendrovė taip pat siūlo tinklo lygmeniu įdiegtą interneto apsaugą, kuri suteikia tėvams galimybę blokuoti netinkamą turinį.
Teikia visokeriopą pagalbą
Carito prekybos žmonėmis prevencijos programa apima kelias sritis. Organizacijos darbuotojai ir savanoriai vyksta į regionus, lanko bendruomenes, mokyklas, aukštesnės rizikos vietas – kalėjimus, atviras jaunimo erdves, vaikų globos įstaigas, vaikų dienos centrus ir jose dalijasi informacija apie žmonių išnaudojimo būdus ir formas. Caritas taip pat vykdo plataus spektro mokymus.
„Daug dėmesio kreipiama susitikimams su vaikais, bet ne ką mažiau jo skiriama ir suaugusių švietimui. Vaikas gali išgirsti ir apsaugoti save laiku atpažįstant grėsmes, o suaugęs asmuo gali ne tik apsisaugoti, bet ir apsaugoti kitus, keisti kitų žmonių gyvenimą“, – sako A. Kairienė.
Caritas padeda ir jau nuo prekybos žmonėmis nukentėjusiems asmenims. Organizacija bendradarbiauja su policijos pareigūnais, skatina nukentėjusiuosius bendradarbiauti su teisėsauga. Teikiama ir socialinių darbuotojų pagalba, teisininkų konsultacijos, psichologinė pagalba, emocinė parama bei kiti pagalbos būdai.
Caritas atkreipia dėmesį, kad prekybos žmonėmis ir išnaudojimo problematika yra kompleksiška ir sudėtinga, todėl skleidžiant prevenciją stengiamasi atskleisti sunkų nusikalstamos veikos šydą. Tai padeda žmonėms drąsiau suprasti, dalintis ir spręsti sunkumus.

Pranešimą spaudai parengė agentūra „Publicum“.